Cliëntondersteuning

Als u zorg of hulp moet regelen, mag u altijd een vriend(in) of familielid meenemen naar het gesprek met de gemeente. Soms kan het verstandig zijn de hulp van iemand anders te vragen. We noemen dit cliëntondersteuning. Deze hulp is gratis.

Wie kan cliëntondersteuning aanvragen?

Alle inwoners van de gemeente die hulp nodig hebben of informatie en advies willen over het regelen van hulp.

Wat doet de cliëntondersteuner?

De cliëntondersteuner:

  • weet welke zorg of hulp er mogelijk is en waar u die het best kunt aanvragen.
  • helpt u uw vraag duidelijk te maken aan de gemeente. Of aan de organisatie van wie u, via de gemeente, hulp krijgt.
  • kan samen met u bekijken welke hulp goed bij u past en wie dit kan leveren.
  • helpt u op weg om zaken aan te vragen en verschillende mogelijkheden bij elkaar te brengen. Dit gaat altijd in overleg met u en de mensen om u heen.
  • kan voor u opkomen in de gesprekken met de gemeente of andere organisaties van wie u hulp krijgt.

Hoe vraagt u cliëntondersteuning aan?

  • U neemt contact op met MEE (voor iedereen) of SBO (voor 65 jaar en ouder). De contactgegevens staan onderaan deze pagina.
  • Een cliëntondersteuner maakt een afspraak en komt bij u thuis.
  • U bespreekt dan welke hulp u nodig heeft en hoe u dit kunt regelen.
  • De cliëntondersteuner kan u helpen om de juiste organisaties te benaderen.

Contactgegevens MEE

Telefoon: 0181 – 33 35 07
E-mail: servicebureau@meezhe.nl
Website: www.meeplus.nl

Contactgegevens SBO

Telefoon: 0181 - 32 22 73
E-mail: algemeen@sbohellevoetsluis.com
Website: www.sbonu.nl